Aston Martin Racing ging aan de slag met de 5.2 liter V12 van de DB11 en heeft het vermogen opgekrikt tot 639 pk, 31 pk meer dan de standaardversie. Het maximumkoppel blijft stabiel op 700 Nm. De motorische aanpassingen maken een sprint van 0 naar 100 km/h mogelijk in 3,7 seconden, twee tienden beter dan de gewone V12. De topsnelheid bedraagt 334 km/h.
De verbeterde prestaties worden extra in de verf gezet via een sportiever exterieur. Zo krijgen de lichtunits een donkere tint, zijn de chromen details vervangen door zwarte accenten en bestaan enkele onderdelen uit zichtbaar koolstofvezel. Minder zichtbaar maar minstens even belangrijk zijn de doorgevoerde wijzigingen aan het onderstel, de vering en versnellingsbak. Nieuwigheden zijn een sperdifferentieel en adaptieve dempers.
Het interieur van de DB11 blijft grotendeels behouden. Vooral het nieuwe stuurwiel, de bekleding in alcantara, enkele limoengroene accenten en de nodige logo’s verraden dat het om de DB11 AMR gaat.
Het leukste nieuws is wellicht dat de DB11 AMR geen gelimiteerde editie is, tenzij je kiest voor de Signature Edition. Die laatste komt er in een oplage van 100 exemplaren en is herkenbaar aan de groene lakkleur 'Stirling Green' en enkele limoengroene accenten.