Terwijl de focus bij de Aicon ligt op autonoom rijden blijft die technologie volledig afwezig bij de PB18 e-tron. Hier is het volledig de bestuurder zelf die de wagen bestuurt. Intern werd het project dan ook "Level Zero" genoemd, een verwijzing naar de autonomieniveaus van wagens. Dat de bestuurder centraal staat mag je trouwens vrij letterlijk nemen. De PB18 beschikt namelijk over een zijdelings verschuifbare monocoque-binnenconstructie zodat de stuurinrichting en pedalen net als bij een eenzitter centraal in het interieur kunnen geplaatst worden.
De PB18 is 4,53 meter lang, 2 meter breed en amper 1,15 meter hoog. Qua lay-out gaat het om een klassieke sportwagen met een middenmotor en ver naar voren geplaatste cabine. Het exterieurontwerp is echter minder vanzelfsprekend. De voorzijde lijkt nog normaal, maar dankzij de bijna verticale achterruit doet het ontwerp sterk denken aan een Shooting Brake. Audi meldt dan ook trots dat er achterin plaats is voor 470 liter aan bagage. Dankzij het gebruik van aluminium, koolstofvezel en een lichte solid-state batterij weet Audi het totaalgewicht van de wagen te beperken tot minder dan 1.550 kilogram.
Audi zorgt voor drie elektromotoren, één aan de voorzijde en twee achteraan die elk via een halve as een achterwiel aandrijven. Het totale vermogen bedraagt 500 kW en via een boostfunctie kan de bestuurder zelfs even rekenen op 570 kW. Het maximumkoppel bedraagt 830 Nm zodat de PB18 in iets meer dan twee seconden van 0 naar 100 km/h moet kunnen accelereren. Het rijbereik ligt volgens de WLTP-cyclus op meer dan 500 kilometer. Het gebruik van een spanning van 800 Volt zorgt ervoor dat de batterij in ongeveer 15 minuten volledig kan opgeladen worden.