De wijzigingen voor het interieur zijn minder wereldschokkend. Lexus komt niet verder dan een geborstelde oppervlakte van het dashboard en grotere kniebeschermers aan de zijkanten van de middenconsole. Het grootste nieuws is wellicht nog de komst van het analoge klokje dat eerder in de LC zijn opwachting maakte.
Rijplezier staat centraal bij de RC 300h. Daarom heeft Lexus de ophanging gefinetuned en nieuwe schokdempers en stijvere ophangbussen gemonteerd. Ook de besturing en motorrespons van de hybride aandrijflijn van de RC 300h worden niet ongemoeid gelaten. Die aandrijflijn bestaat nog steeds uit een 2.5 liter viercilinder benzinemotor en een elektromotor met een gecombineerd vermogen van 223 pk.
Klanten voor wie het allemaal wat sportiever mag, kunnen bij Lexus de opgefriste RC 300h F SPORT bestellen. Die krijgt een andere Spindle-grille en sportievere 19-inch lichtmetalen velgen geïnspireerd op de exemplaren van de LC en LS. Voor het interieur zijn er exclusieve accenten in aluminium, Naguri of Brushed Metal.
Lexus toont de vernieuwde RC 300h voor het eerst aan het grote publiek op het autosalon van Parijs. Prijzen worden later nog bekendgemaakt.