Herkennen doe je de opgefriste RC F aan de nieuwe lichtunits, een herwerkte Spindle-grille en andere bumpers. Minder zichtbaar, maar minstens even belangrijk zijn de aangepakte ophanging en het lichtere gewicht. Dat laatste moeten we echter gewoon aannemen van Lexus want het precieze leeggewicht van de nieuwe RC F wordt nergens vermeld.
De facelift heeft geen gevolgen voor de aandrijflijn. Onder de kap zorgt een 5.0 liter V8 dus nog steeds voor 457 pk en 520 Nm koppel. Schakelen gebeurt via een herziene 8-traps automaat. Hiermee is een sprint van 0 naar 100 km/h mogelijk in 4,5 seconden.
Voor de echte liefhebbers heeft Lexus De RC F Track Edition bedacht. Wie deze editie bestelt krijgt een koolstofvezel motorkap en dak, een vaste koolstofvezel achtervleugel voor meer downforce en carbon-keramische remschijven van Brembo. Ook zijn er 19-inch BBS velgen waarvan het ontwerp afgeleid is van de RC F GT3 en vervangt Lexus het standaard uitlaatsysteem door een titanium exemplaar. Het resultaat is een gewichtsreductie tussen 70 en 80 kilogram ten opzichte van de vorige RC F. De Track Edition is enkel verkrijgbaar in de exterieurkleuren Ultra White en Nebula Matte Grey. Voor het interieur wordt rood leder gecombineerd met Alcantara accenten op de zetels en rode koolstofvezel accenten op de deuren en het dashboard.
Zowel de RC F als de RC F Track Edition gaan in maart in productie. Prijzen worden later nog bekendgemaakt.