Als grootste en meest luxueuze SUV van BMW beschikt de X7 uiteraard over een digitaal instrumentarium en infotainmentsysteem met twee 12,3-inch schermen. Zeven zitplaatsen zijn standaard, maar de middelste zetelrij kan optioneel vervangen worden door twee individuele comfortzetels. De derde rij komt compleet met armsteunen, bekerhouders en usb-poorten. Alle zetels zijn elektrisch verstelbaar en de beschikbare kofferruimte varieert van 326 tot 2.120 liter.
BMW levert de X7 met één 3.0 zes-in-lijn dieselmotor die weliswaar in twee gedaanten op de markt komt. De xDrive30d haalt 265 pk en 620 Nm uit het blok terwijl de M50d, de topper in het X7-gamma, over 400 pk en 760 Nm beschikt. Dat leidt bij die laatste tot een sprint van 0 naar 100 km/h in amper 5,4 seconden en een topsnelheid van 250 km/h. Een extra reden om de M50d te overwegen is het standaard M Sport differentieel.
Benzinerijders krijgen eveneens een 3.0 zes-in-lijn voorgeschoteld die enkel als xDrive40i op de markt verschijnt met 340 pk en 450 Nm. Schakelen gebeurt steeds via een 8-traps automaat.
Aanwezige rijhulpsystemen zijn onder meer Active Cruise Control met Stop & Go functie, Lane Change Warning, Lane Departure Warning, Crossing traffic warning, wrong-way warning en de laatste nieuwe generatie van BMW’s head-up display. Een interessante optie is het xOffroad Pack waarmee de bestuurder de rijmodi xSand, xGravel, xRock en xSnow kan selecteren.
De marktlancering van de X7 volgt in maart 2019. Prijzen worden later nog bekendgemaakt.