Onder de kap van de R8 ligt nog steeds de atmosferische 5.2 liter V10 die in de standaardversie voortaan 570 pk en 550 Nm levert, een bonus van 30 pk en 10 Nm. De Coupé sprint hierdoor in 3,4 seconden van 0 naar 100 km/h en heeft een topsnelheid van 324 km/h. De Spyder komt dicht in de buurt van zijn gesloten broer met een 0-100 tijd van 3,5 seconden en een topsnelheid van 322 km/h.
De krachtigere V10 betekent gelukkig niet dat de V10 Plus versie geheel verdwijnt. De meest krachtige R8 gaat voortaan wel door het leven als R8 Performance Quattro en kan rekenen op 620 pk en 580 Nm. Het gaat dus om een bescheiden winst van 10 pk en 20 Nm die de Coupé in 3,1 seconden van 0 naar 100 km/h katapulteert en een topsnelheid van 331 km/h bezorgt. Bij de Spyder is dat respectievelijk 3,2 seconden en 329 km/h.
Audi geeft de R8 een verbeterde ophanging voor nog meer stabiliteit en rijprecisie en een aangepast ESC die de remafstand verkleint. De reeds gekende rijmodi worden aangevuld met Dry, Wet en Snow. De standaarduitrusting bestaat onder meer uit 19-inch wielen en stalen remschijven. Klanten kunnen de wagen uiteraard verder verfijnen via allerlei opties zoals 20-inch wielen, nieuwe zomer- en sportbanden, keramische remschijven en een twee kilogram lichtere stabilisatorstang vooraan uit aluminium en met koolstofvezel verstevigd polymeer (CFPR).
De marktlancering van de opgefriste R8 Coupé en Spyder vindt plaats begin 2019.