Gelukkig zijn er nog een heleboel andere nieuwigheden waar je als bestuurder wel van kan genieten. Zo krijgen de bumpers grotere luchtinlaten en worden ze vergezeld van een spoilerlip die standaard gespoten wordt in de koetswerkkleur. Wie wat meer contrast verkiest kan deze lip ook laten uitvoeren in mat aluminium of glanzend zwart. Hetzelfde geldt voor de buitenspiegelkappen en de nieuwe achterspoiler. Verder monteert Audi een aangepaste diffuser en twee ovalen uitlaatpijpen. Tenslotte wordt rechtdoor rijden een stuk makkelijker dankzij de nieuwe rode markering op het 12-uurpunt van het stuurwiel.
Audi levert de vernieuwde TT RS in acht kleuren. Pulse Orange, Turbo Blue en Kyalami Green zijn nieuwkomers, waarbij die laatste kleur exclusief verkrijgbaar is op de RS-uitvoeringen. De stoffen kap van de TT RS Roadster is steeds zwart. De remklauwen zijn standaard eveneens zwart, maar rode exemplaren zijn beschikbaar als optie.
Één van de redenen om de TT RS aan te schaffen is uiteraard de 2.5 TFSI. In de vernieuwde TT RS levert deze vijfcilinder nog steeds 400 pk en 480 Nm koppel. In combinatie met de standaard 7-traps S Tronic transmissie en quattro-vierwielaandrijving neemt de sprint van 0 naar 100 km/h bij de coupé slechts 3,7 seconden in beslag. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h, maar via de optielijst is dat aan te passen naar 280 km/h.
Eind februari opent Audi de orderboeken voor de nieuwe TT RS. De Coupé krijgt een prijskaartje van 71.470 euro en voor de Roadster ben je minimaal 73.770 euro kwijt.