Elektrische Polestar 2 is Zweeds antwoord op Tesla Model 3

Polestar wil de komende jaren volledig doorbreken in heel wat markten. De exclusieve Polestar 1 was al een goed uithangbord, maar zal niet voor de nodige aantallen zorgen. Dat is de taak van de elektrische Polestar 2.
Auteur: Stijn | 01-03-2019
Na de onthulling van de Polestar 1 eind 2017 is het dit jaar tijd voor de Polestar 2. Het nieuwe Zweeds-Chinese merk houdt de namen van hun modellen dus logisch en dat geldt ook voor de evolutie van hun aandrijflijnen. Waar de Polestar 1 nog gebruikmaakt van een plug-in hybride aandrijflijn rekent de Polestar 2 volledig op twee elektromotoren. Deze bevinden zich op de voor- en achteras en leveren een totaal vermogen van 408 pk en 660 Nm koppel. Een 78 kWh accupakket moet zorgen voor een rijbereik van 500 kilometer volgens de WLTP-normen. Wie daar niet zoveel belang aan hecht, kan zich regelmatig wagen aan een snelle stoplichtsprint. De Polestar 2 gaat namelijk in minder dan vijf seconden van 0 naar 100 km/h.

Ondanks het feit dat Polestar zich als volledig zelfstandig merk wil profileren heeft de Polestar 2 nog een vrij hoog Volvo-gehalte. Zo is de wagen eigenlijk niets meer dan een productieversie van de Volvo 40.2 Concept uit 2016. Polestar zegt evenwel voor voldoende unieke kenmerken gezorgd te hebben zoals de doorlopende lichtbalk achteraan, een element dat straks ook op de rest van het gamma zal te zien zijn. Klanten kunnen daarnaast het Performance Pack aanvinken wat bestaat uit Öhlins dempers, Brembo remmen en speciale 20-inch velgen. Gouden accenten zoals de gordels en remklauwen maken het plaatje compleet.

De Polestar 2 is één van de eerste wagens te wereld waarbij het infotainmentsysteem volledig draait op Android. Hierdoor zijn apps zoals de Google Assistant en Google Maps en de Google Play Store meteen beschikbaar. Het infotainmentsysteem bedienen kan zowel via het 11-inch touchscreen als stemcommando’s.

Polestar wil hun elektrische wagens betaalbaar houden. Belgische prijzen zijn nog niet bekend, maar in Duitsland krijgt de Polestar 2 een vanafprijs van 39.900 euro. De sedan lijkt daarmee een echte concurrent te worden voor de Tesla Model 3. De Launch Edition is met 59.900 euro wel een stuk duurder. Geïnteresseerden moeten hun bestelling wel online plaatsen want Polestar gelooft niet in het concept van de traditionele showrooms. De productie van de Polestar 2 gaat in 2020 van start en vindt uitsluitend plaats in China.


Recent Polestar nieuws

Polestar 1 heeft een prijs

Polestar 1 heeft een prijs

Polestar heeft op Auto China 2018 de prijs bekendgemaakt van de Polestar 1. De fraaie coupé kon bij zijn onthulling op heel wat interesse rekenen, maar liefhebbers zullen diep in de buidel moeten ...
Polestar 1 nu te bestellen in België

Polestar 1 nu te bestellen in België

De Europese première van de Polestar 1 was één van de hoogtepunten op het autosalon van Genève. Bovendien was er goed nieuws voor alle geïnteresseerden want de coupé kan vanaf nu vooruitbesteld ...
Polestar 1 officieel onthuld

Polestar 1 officieel onthuld

Het is een speciale dag voor Polestar. Het bedrijf dat zich tot nu bezig hield met het ontwikkelen van upgrades voor het Volvo gamma gaat vanaf nu officieel door het leven als zelfstandig elektrisch ...