Niet alleen de motor is nieuw, ook aan de versnellingsbak heeft Koenigsegg op een innovatieve manier gewerkt. Het resultaat is de Light Speed Transmission (LST), een 9-traps automaat die nog sneller schakelt dan een automaat met dubbele koppeling. Even uniek is het feit dat je aan “light speed’ meteen naar alle versnellingen kan schakelen, dus bijvoorbeeld van de zevende naar de derde versnelling.
Het koetswerk van de Jesko is volledig opgetrokken uit koolstofvezel. De extreme, aerodynamische bodykit zorgt voor een downforce tot 1.400 kilogram bij de topsnelheid. In de nabije toekomst zal ook een versie verschijnen die minder downforce moet genereren. In combinatie met het gewicht van amper 1.320 kilogram moet dan een topsnelheid van 300 mph of 482 km/h mogelijk zijn.
Koenigsegg heeft extra aandacht besteed aan het ruimer maken van het interieur. Ook aan luxe is er binnenin geen gebrek met een stuur met twee mini-touchscreens, een 5-inch digitaal instrumentenpaneel, de nodige usb-aansluitingen en een inductielader voor je smartphone. De bekleding is een mix van leder en Alcantara. Verder meldt Koenigsegg de komst van achterwielsturing.
De Koenigsegg Jesko verschijnt in een oplage van 125 exemplaren en de vanafprijs wordt geschat op 2,7 miljoen euro exclusief btw. De naam van de hypercar bleef trouwens tot op het moment van de onthulling een goed bewaard geheim, ook voor Jesko, de vader van Christian Von Koenigsegg.