Exact een jaar geleden konden we al kennismaken met de Regera, maar toen ging de nieuwe supercar van Koenigsegg nog door het leven als een concept. Ondertussen hebben de Zweden meer dan 3.000 aanpassingen doorgevoerd en is de wagen productierijp.
De Agera was al indrukwekkend, maar wat dan gezegd van deze
Regera. Onder de kap ligt een 5.0 liter V8 Biturbo die wordt bijgestaan door drie elektromotoren. Het totale vermogen komt zo op 1.500 pk te liggen, net evenveel als de nieuwe
Bugatti Chiron. Het maximale koppel bedraagt 2.000 Nm en het gewicht. De sprinttijden zijn bijgevolg behoorlijk indrukwekkend: van 0 naar 100 km/h in 2,8 seconden, 0 naar 200 km/h in 6,6 seconden en 0 naar 300 km/h in 10,9 seconden. Nog eens tien seconden later gaat de wijzer voorbij 400 km/h, tenminste voor wie zijn voet dan nog steeds op het gaspedaal durft te houden.
Naast de specificaties valt de Regera op door het ontbreken van een conventionele versnellingsbak. In de plaats daarvan maakt het merk gebruik van een systeem dat het "Koenigsegg Direct Drive" heeft gedoopt. Verder houdt men rekening met de noden van de moderne bestuurder. Zo is er ondersteuning voor Apple Carplay en is er een draadloze smartphonelader aan boord.
De Regera zal in een oplage van tachtig exemplaren gebouwd worden. Hoeveel geld je precies moet neertellen voor de hybride supercar is nog niet bekend. Desondanks heeft Koenigsegg de eerste orders al op zak.