Terwijl de LaFerrari nog een gewone hybride was, kan de SF90 Stradale als plug-in hybride daadwerkelijk thuis opgeladen worden. Wie de 7,9 kW lithium-ion batterij volledig oplaadt, kan zuiver elektrisch rijden over een afstand van 25 kilometer en met een topsnelheid van 135 km/h.
Een belangrijk detail is dat de SF90 Stradale zijn volledige vermogen van 1.000 pk enkel in de "Qualify"-rijmodus kan benutten. Twee elektromotoren drijven dan de voorwielen aan zodat de wagen over vierwielaandrijving beschikt en vanuit stilstand naar 100 km/h sprint in 2,5 seconden. Accelereren van 0 naar 200 km/h neemt amper 6,7 seconden in beslag en de topsnelheid ligt op 340 km/h.
Over de prestaties valt dus zeker niet te klagen, ondanks het relatief hoge gewicht van 1.570 kilogram. Ferrari biedt echter ook een "Assetto Fiorano" pakket aan. Verschillende koolstofvezel onderdelen en een titanium uitlaatsysteem doen het gewicht dan afnemen tot 1.540 kilogram.
De Ferrari SF90 Stradale staat vanaf 2020 in de showrooms van Ferrari. Daar zal de wagen ook een tijdje blijven staan want in tegenstelling tot bij de LaFerrari gaat het niet om een gelimiteerde oplage.