Het verhaal wordt nog leuker wanneer we de sprintcijfers vergelijken. De McLaren 720S snelt van 0 naar 100 km/h in 2,9 seconden. Bij Ferrari ronden ze dan maar af tot op twee tienden na de komma om trots te kunnen melden dat de 488 Pista die klus in slechts 2,85 seconden klaart. Voor de 0-100 tijden worden de verschillen duidelijker in het voordeel van Ferrari: 7,6 seconden voor de Pista tegenover 7,8 seconden voor de 720S. McLaren kan dan weer de hoogste topsnelheid claimen: 341 km/h tegenover 340 km/h.
Ferrari heeft de kloof met McLaren dus kunnen dichten, maar heeft daar best wat moeite voor moeten doen. Het zette de 488 Pista op een streng koolstofvezel-dieet en verwijderde overbodige zaken zoals het dashboardkastje uit het interieur. Hierdoor slankt de supercar af tot 1.280 kilogram, 90 kg minder dan de GTB. Daarnaast werd de aerodynamica verder op punt gesteld met behulp van onder meer een nieuwe achterspoiler en diffuser. Volgens Ferrari zorgen de aanpassingen voor een toename van de neerwaartse druk met twintig procent. Afwerken doen de Italianen met 20-inch wielen met Michelin Sport Cup 2-banden.
Ferrari brengt de 488 Pista begin maart mee naar het autosalon van Genève. Het prijskaartje is voorlopig nog onbekend.