Gisteren kwamen we al zo goed als alle details te weten van de nieuwe Corsa OPC dankzij enkele Britse concullega’s. Vandaag komt Opel zelf met alle informatie naar buiten.
De Corsa OPC krijgt een 1.6 liter turbo onder de motorkap waaruit Opel 207 pk weet te halen. Welgeteld drie paarden meer dus dan
eerst gedacht. De magische grens van 200 pk in het B-segment wordt eindelijk doorbroken en dus weten Renault (Clio RS) en Ford (Fiesta ST) wat hun te doen staat de komende tijd. De sprinttijd van 0 naar 100 km/h bedraagt 6,9 seconden terwijl de topsnelheid is vastgelegd op 230 km/h. Hoewel de gemiddelde koper van een Opel OPC er niet wakker van zal liggen, vermelden we voor de volledigheid nog dat het gemiddelde verbruik 7,5 l/100 km bedraagt en de CO2-uitstoot is 175 g/km.
Het team van OPC voegde zowel aan de buitenzijde als binnenin sportieve elementen toe. We merken onder andere een extra koelsleuf op in de motorkap, 17-inch lichtmetalen velgen, sportieve bumpers en sideskirts. Achteraan wordt een achterspoiler gemonteerd en zien we een diffuser waarin de twee uitlaatpijpen verwerkt zijn. Tot slot werd het onderstel zo’n 10 mm verlaagd.
In het interieur vinden we de bijna verplichte kuipstoelen van Recaro, een lederen stuur, een sportieve pookknop en dito pedalen. De bedieningselementen in de middenconsole krijgen een rode achtergrondkleur.
Je kan de Corsa OPC nog wat leuker maken door het Performance Pack aan te kruisen. Als resultaat krijg je dan een mechanisch sperdifferentieel, 18-inch velgen, grotere remmen van Brembo een scherper afgesteld onderstel.
Op het autosalon van Genève in maart kan je de Corsa OPC zelf gaan bewonderen. Rond de zomer zou de wagen al in de Belgische showrooms te vinden zijn.