Volgens FEBIAC vonden dit jaar zo’n 555.000 mensen de weg naar het autosalon. Dat is een daling van vier procent ten opzichte van de recordeditie van 2014, maar door de terreurdreiging toch meer dan vooraf werd verwacht.
Pierre Lalmand, directeur-generaal van het salon, vat deze editie als volgt samen: "
De maatregelen die we als organisator getroffen hebben om niet enkel de veiligheid en de controles te verbeteren maar ook het comfort van onze bezoekers te waarborgen, hebben zeker hun vruchten afgeworpen. Wij hopen dat het succes van het Salon het imago van Brussel opnieuw herstelt. Maar in de eerste plaats hopen wij dat onze bezoekers overtuigd zijn geraakt van de inspanningen van de auto- en motorconstructeurs om steeds betere, schonere en veiligere voertuigen te bouwen. Het aantal innovaties dat op dit Salon te ontdekken viel, was immers indrukwekkend."
Ons viel vooral op dat de stands van Volkswagen, Opel en Renault nog steeds op massaal veel belangstelling konden rekenen bij de bezoekers. Ondanks het feit dat deze merken vernoemd worden in het dieselschandaal lijkt dit mensen niet aan te zetten om elders te gaan shoppen. We verwachten dan ook niet meteen grote verschuivingen in de lijst met
Belgische verkoopcijfers.
Uiteraard is het autosalon weer een mooie kans om zeldzame schoonheden te fotograferen. Zaterdag vroegen we aan jullie via onze
Facebookpagina om jullie foto’s door te sturen. Jullie gingen daar massaal op in waarvoor onze oprechte dank! Bij deze is meteen ook bewezen dat jullie smaak hebben. Het aantal foto's van McLarens, Porsches en Ferrari's waren namelijk in overvloed aanwezig. We hebben dus wat moeten snoeien en zijn tot bovenstaande galerij van 75 foto's gekomen.
Ondertussen kijken wij alweer uit naar de volgende editie van het autosalon. Die vindt volgend jaar plaats van 12 tot 22 januari. Zoals steeds in de oneven jaren gaat de aandacht dan naar vrijetijdsvoertuigen, lichte vrachtvoertuigen en gemotoriseerde tweewielers.