BMW viert succes van i8 met Protonic Red Edition
Toen BMW de i8 lanceerde waren de verwachtingen hooggespannen, maar op het huidige succes hadden ze in München niet gerekend. Het merk verkocht vorig jaar 5.456 exemplaren van de i8, goed voor de titel van meest verkochte hybride sportwagen ter wereld. Om dat te vieren lanceert BMW de i8 Protonic Red Edition.
Auteur: Stijn | 12-02-2016
We willen die behaalde titel wel even nuanceren want zoveel hybride sportwagens bestaan er vandaag de dag helemaal niet. Toch blijft het uiteraard een mooie prestatie dat zoveel exemplaren van de i8 van de band zijn gerold. De Protonic Red feesteditie krijgt een rood koetswerk met accenten in de kleur “Frozen grey”. Verder zijn er W-Spoke 470 velgen in Orbit Grey. Het interieur is voorzien van speciale instaplijsten en de zetelbekleding is afgewerkt met rode stiksels.
Aan de aandrijflijn verandert niets. De i8 wordt dus nog steeds aangedreven door een driecilinder turbomotor in combinatie met een elektromotor. Het resultaat is een vermogen van 362 pk terwijl het gemiddeld verbruik beperkt blijft tot 2,1 l/100 km. De CO2-uitstoot ligt op 49 g/km.
In juli gaat de i8 Protonic Red Edition in productie. Geïnteresseerden zullen zich moeten reppen want het gaat om een gelimiteerde editie die ongetwijfeld in een mum van tijd zal uitverkocht zijn.