Twee jaar na de lancering van de i3 komt BMW met een update van de opvallende, elektrische wagen. Aan het design wordt niet geraakt, maar de accu wordt wel een stuk groter waardoor de een flink stuk toeneemt.
Het pijnpunt bij elektrische wagens is nog steeds de actieradius. Dat was bij de BMW i3 niet anders. Op een volle accu van 60 Ah (Ampère-uur) raakte je in theorie 190 kilometer ver. Klanten die dagelijks grotere afstanden moesten afleggen, waren aangewezen op de versie met range-extender. Dankzij de nieuwe batterij van 94 Ah stijgt de actieradius volgens de NEDC-cyclus naar 300 kilometer. BMW is wel zo vriendelijk om te vermelden dat dit in praktijk eerder zal neerkomen op 200 kilometer. De laadtijd komt volgens BMW overeen met
In tegenstelling tot bij onze noorderburen verdwijnt de oude 60 Ah-versie in België uit het gamma. Dat betekent dus dat de i3 net zoals voorheen in twee uitvoeringen te verkrijgen is: de normale 90Ah en de 90 Ah met range extender. Die laatste maakt gebruik van een 2-cilinder benzinemotor om het rijbereik nog eens met 150 kilometer te verlengen. Net als de batterij zijn ook de nieuwe laadstations een stuk krachtiger geworden. De laadtijd van de 90 Ah zou dan ook overeenkomen met die van de 60 Ah.
Ondanks de toegenomen sterkte heeft de nieuwe accu exact dezelfde afmetingen dan voordien. Als gevolg daarvan kunnen ook bestaande klanten hun 60Ah-exemplaar laten vervangen door de nieuwe 94Ah versie via een speciaal vervangprogramma van BMW.
Op visueel vlak bij alles bij het oude. Wel kan de i3 in de koetswerkkleur Protonic Blue gespoten worden, een lakkleur die tot vandaag uitsluitend op de
i8 gespoten werd. De vanafprijs voor de BMW i3 (94 Ah) bedraagt 37.200 euro, de versie met range extender mag mee voor 44.690 euro.