Het uiterlijk van de i8 Roadster verschilt slechts in details met de Coupé. Zo heb je voortaan voldoende aan de C-stijl om te weten welke versie van de i8 voor je staat. Daar prijkt namelijk een nieuwe "Coupé" of "Roadster" badge. Verder maakt BMW van de gelegenheid gebruik om enkele nieuwe lakkleuren te introduceren en ook voor het interieur zijn enkele nieuwe combinaties mogelijk. Lichtere 20-inch wielen maken het plaatje compleet.
Tenslotte komen we bij het belangrijkste aspect van een hybride, namelijk de techniek die onder de koets schuilgaat. Aan de 1.5 driecilinder benzinemotor wordt enkel een nieuwe partikelfilter toegevoegd, het vermogen blijft stabiel op 231 pk. Het accupakket krijgt wel een upgrade van 7,1 tot 11,6 kWh en het vermogen van de elektromotor stijgt naar 143 pk (+12 pk).
Puur elektrisch rijden kan in de i8 coupé over een afstand van 55 kilometer. Die doet het daarmee iets beter dan de Roadster die het na 53 kilometer voor bekeken houdt. Ook qua verbruikscijfers overtreft de Coupé zijn dakloze broer, namelijk 1,9 l/100 km tegenover 2,0 l/100 km. Beide versies krijgen een hogere, elektrische topsnelheid. Voorheen moesten eigenaars nog tevreden zijn met 75 km/h, nu is dat 105 km/h. Wanneer de benzinemotor ter hulp schiet, stijgt de topsnelheid tot 250 km/h.