De huidige Corsa gaat in de basis al sinds 2006 mee en had zonder de overname van Opel door PSA rond deze tijd wellicht al een opvolger gekregen. Het testwerk met de volgende Corsa op GM-basis werd echter stilgelegd omdat het model binnenkort zijn techniek moet delen met de volgende Peugeot 208. Voor het zover is wil PSA nog zoveel mogelijk exemplaren van de huidige Corsa slijten en daarom introduceert het nu de GSi, een uitvoering die het gat tussen de Corsa S en Corsa OPC moet opvullen.
Wie het exterieur van de driedeurs Corsa GSi onder de loep neemt, merkt dat Opel zich er makkelijk vanaf heeft gemaakt. De voorzijde is namelijk een exacte kopie van de
Corsa OPC terwijl de achterbumper en achterspoiler overgenomen zijn van de
Corsa S. Ook de rest van de wagen is een mix van beide uitvoeringen met onder meer een sportstuur, optionele Recaro sportzetels en aluminium sportpedalen. Het grote voordeel ten opzichte van de S is de aanwezigheid van het sportchassis van OPC.
Het enige vraagteken blijft de motor die Opel in de Corsa GSi legt. Wellicht kiest het merk voor de 1.4 viercilinder turbomotor uit de Corsa S met 150 pk en 220 Nm koppel in combinatie met een handgeschakelde zesbak. Een sprint van 0 naar 100 km/h lukt hiermee in 8,9 seconden en de topsnelheid bedraagt 207 km/h.