De Q8 krijgt de nieuwe, achthoekige Singleframe grille van Audi aangemeten. Die imponeert vooral door zijn grootte, maar wordt nog sterker benadrukt door een grijze lakkleur. Verder kiest Audi voor uitgesproken luchthappers, een aflopende daklijn en een diffuser. Ledkoplampen behoren tot de standaarduitrusting, optioneel kunnen klanten de HD Matrix-ledexemplaren aanvinken. Net als bij de andere topmodellen van Audi zijn de lichtunits achteraan met elkaar verbonden via een lichtstrip. De zwarte afwerking daaronder is een knipoog naar de Ur-quattro.
Over quattro gesproken, de aandrijfkracht is in normale omstandigheden verdeeld volgens een 40/60-verhouding. Het mechanisch sperdifferentieel kan echter indien nodig meer vermogen naar de as met het meeste grip sturen. De bodemvrijheid bedraagt maximaal 254 millimeter zodat de Q8 ook naast het asfalt zijn mannetje kan staan. Optioneel zorgt Audi voor een adaptieve luchtvering met elektronisch gestuurde dempers. Ook vierwielsturing is terug te vinden in de optielijst.
Het interieur oogt erg clean met Audi’s virtual cockpit en centraal een 10,8-inch MMI touch response display dat netjes verwerkt is in een zwartkleurig sierelement. Dit scherm dient voor het aansturen van het infotainmentsysteem en de navigatie terwijl via een tweede 8,6-inch scherm daaronder de klimaatregeling, comfortfuncties en tekstinvoer beheerd worden.
Alle beschikbare aandrijflijnen beschikken over mild-hybridtechnologie wat de efficiëntie ten goede komt. De Q8 50 TDI doet beroep op de 3.0 liter TDI met 286 pk en 600 Nm koppel. Een sprint is hierdoor mogelijk in 6,3 seconden en de topsnelheid ligt op 232 km/h. Begin 2019 volgen een 45 TDI met 231 pk en 55 TFSI met 340 pk.
Aanwezige veiligheidssystemen zijn onder meer Adaptive Cruise Assist, >Efficiency Assist, Crossing Assist, Lane Change Warning, Curb Warning en 360-gradencamera’s. n. Vanaf 2019 biedt Audi ook een Remote Garage Pilot aan. De bestuurder kan zijn Q8 dan autonoom in en uit een garage laten rijden via de myAudi-app op zijn smartphone.