De M Performance Parts Concept is gespoten in de lakkleur Frozen Black en afgewerkt met een goudkleurige M Performance wrap, maar waar het natuurlijk echt om draait is de totale gewichtsbesparing van 60 kilogram. Die is voornamelijk te danken aan koolstofvezel M Performance onderdelen zoals de motorkap (-8 kg), voorste zijpanelen (-3 kg), kofferklep (-5 kg) en diffuser (-0,5 kg). Nog belangrijker is wellicht het nieuwe dak uit zichtbaar koolstofvezel dat niet alleen 5 kilogram minder weegt, maar ook het zwaartepunt van de M2 dichter naar het wegdek brengt. Een set 19-inch M Performance velgen in de kleur Frozen Gold (- 5kg) maakt de lijst van uiterlijke upgrades compleet. BMW heeft al deze onderdelen niet enkel speciaal voor deze concept ontwikkeld. De komende maanden worden deze daadwerkelijk aan de optielijst van de M2 Competition toegevoegd.
In het interieur vervangt BMW de standaard sportstoelen vooraan door 9 kilogram lichtere, koolstofvezel exemplaren bekleed met alcantara. Ook de zetels achterin zijn vervangen door M Performance exemplaren wat nog eens resulteert in een winst van 13 kilogram. Verder zorgt BMW voor een stuur en handrem in een mix van koolstofvezel en alcantara.
De lijst van aanpassingen gaat verder onderhuids met een M Performance ophanging die de wagen tot 2 centimeter dichter bij het wegdek brengt. Tenslotte kiest BMW voor een lichtere accu wat zorgt voor een bijkomende gewichtsreductie van 14 kilogram.