De naam zegt het al: Ford heeft de GT nog eens onder de loep genomen om na te gaan hoeveel gewicht er kan bespaard worden dankzij een koolstofvezel dieet. Vrij veel zo blijkt want de totale gewichtsreductie voor de al lichte supercar bedraagt 18 kilogram. Toch blijft het aantal extra koolstofvezel onderdelen beperkt tot de wielen. De overige kilo’s verdwijnen dankzij een titanium uitlaatsysteem, achterklep uit polycarbonaat en het achterwege laten van bekerhouders in het interieur. Zaken zoals de airco, de radio en het Sync 3 infotainmentsysteem blijven overigens wel gewoon aanwezig.
Het exterieur krijgt een striping uit zichtbaar koolstofvezel en ook op de A-stijlen en onderste koetswerkpanelen blijft de carrosseriekleur achterwege. Optioneel kunnen klanten kiezen uit vier accentkleuren (zilver, oranje, rood en blauw) voor de spiegelkappen, centrale striping en remklauwen. Binnenin valt de Carbon Series te onderscheiden van de overige GT’s via het unieke patroon voor de zetels en het stuur met zilverkleurige stiksels, andere schakelflippers en een unieke badge op het instrumentenpaneel.
Alle klanten die door de selectieprocedure van Ford raken om een nieuwe GT te bestellen komen in aanmerking voor de Carbon Series. De exclusiviteit van de speciale editie is gegarandeerd want Ford zegt amper één Carbon Series per week te zullen bouwen.