Nieuw is de komst van een elektrisch aangedreven compressor die de turbo ondersteunt bij het accelereren en een mild hybrid-systeem van 48 volt dat het verbruik met maximaal 0,7 l/100 km doet verminderen. De energie wordt opgeslagen in een kleine lithium-ionbatterij van 10 Ah onder de koffervloer.
Naast de komst van de hybride technologieën nam Audi ook de krukas, zuigers, drijfstangen en het oliemanagement van de SQ5 onder handen. Een centraal sperdifferentieel zorgt in alle omstandigheden voor een optimale verdeling van het beschikbaar koppel. Bovendien kunnen klanten in de optielijst nog een sportdifferentieel in de achteras aanvinken dat onderstuur bij hoge bochtsnelheden vermijdt. Verder ligt het onderstel 3 centimeter lager bij het asfalt ten opzichte van de standaard Q5. Tenslotte zorgt Audi voor heel wat sportieve accenten zoals de bumpers met grotere luchtinlaten, sportzetels en de nodige S-logo’s.
De nieuwe Audi SQ5 komt in België deze zomer op de markt. Prijzen worden later nog bekendgemaakt.