Honda had met de originele NSX een ware Ferrari-killer in de aanbieding. De Japanners proberen dit trucje opnieuw met generatie twee van de supercar.
Detroit heeft dus de eer gekregen om de NSX in wereldpremière te mogen showen. We dachten even dat dit het hoogtepunt van de autoshow zou worden, maar toen kwam Ford plots met een
nieuwe GT op de proppen. De NSX moet zijn eerste plaats dus delen met dat andere icoon, maar dat maakt deze nieuwe supercar niet minder indrukwekkend.
Veel is er niet veranderd ten opzichte van de concepts. We merken vooral extra koelsleuven wat geen slecht idee is aangezien supercars nogal licht ontvlambaar zijn. Honda meldt verder dat de productieversie iets langer en breder uitgevallen is dan de concept om plaats te bieden aan de aandrijflijn.
Honda kiest voor een hybride aandrijflijn. De splinternieuwe V6 met twee turbo’s wordt bijgestaan door zo maar eventjes drie elektromotoren. Het precieze vermogen blijft nog even geheim (reken op minstens 500 pk), maar we weten wel al dat de kracht zal worden verdeeld over de vier wielen.
Er zijn vier rijmodi. Allereerst is er "Quiet"-stand, wat zoveel betekent als puur elektrisch rijden. Hoe ver de elektromotoren je precies kunnen brengen, is nog niet bekend. Verder is er de "Sport"-stand, "Sport+" en "Track".
De NSX kan vanaf deze zomer besteld worden in Europa. Eind dit jaar worden de eerste exemplaren afgeleverd bij de gelukkige eigenaars.
PS: de wagen afgebeeld in de fotogalerij hieronder is inderdaad geen Honda. Detroit ligt namelijk in de VS en daar komt de NSX als Acura op de markt.