Nieuwe Lexus LF-FC concept rijdt op waterstof
Op de stand van Lexus staat de LF-FC in de spotlights, een concept van 5,30 meter lang die ons een idee moet geven van het design van de volgende generatie LS.
Auteur: Stijn | 28-10-2015
We kunnen er moeilijk om heen: de Spindle grille is ook bij de LF-FC enorm aanwezig, al hebben we voor het eerst het gevoel dat dit een positief gegeven is. Waar de grille bij een wagen als de RX voor velen overdreven is, komt een topper als de toekomstige LS er wel mee weg. Verder zorgt Lexus voor L-vormige dagrijverlichting en 21-inch velgen die deels vervaardigd zijn uit CFRP.
Niet alleen het design gaan we terugzien in de toekomstige LS, ook de aandrijflijn zal zijn weg vinden naar het productiemodel. Dat is best opmerkelijk want het gaat om een "high output" Fuel Cell All Wheel Drive systeem. Aan boord zorgt een krachtige brandstofcel tegelijk voor de aandrijving van de achterwielen en de elektromotoren in de voorwielen. Het koppel wordt steeds nauwkeurig verdeeld over de voor- en achterwielen. Bovendien is de gewichtsverdeling optimaal dankzij de brandstofcel achterin, de software-unit voorin en de aangepaste vorm van de waterstoftanks.