De Audi e-tron GT deelt zijn basis met de elektrische Porsche Taycan. Hoewel de proporties van beide wagens grotendeels overeenkomen is Audi er wel in geslaagd om de e-tron GT een eigen gezicht te geven. Op de plaats waar we Audi’s single-frame grille verwachten wordt het koetswerk meegespoten in de gekozen koetswerkkleur. Die grille wordt echter wel nog geaccentueerd door een brede zwarte omlijsting.
In tegenstelling tot sommige andere fabrikanten kiest Audi niet voor een minimalistisch interieur bij hun elektrische wagens. Het vertrouwde 12,3-inch digitaal instrumentenpaneel, het infotainmentsysteem met 10,1-inch scherm, de locatie van alle knoppen en luchtroosters: alles voelt meteen erg vertrouwd aan. Verder denkt Audi uiteraard aan het milieu. Een lederen zetelbekleding is daarom geen optie meer. Klanten kunnen daarentegen wel imitatieleer kiezen dat Audi gemaakt heeft uit gerecycleerd materiaal.
Voorlopig biedt Audi twee versies aan van de e-tron. Bij de standaarduitvoering leveren twee elektromotoren een maximaal vermogen van 477 pk dat verdeelt wordt over de vier wielen. Het accupakket van 93,4 kWh moet een rijbereik mogelijk maken van 487 kilometer volgens de WLTP.
De echte liefhebbers hebben waarschijnlijk een sterkere interesse in de RS e-tron GT. Wie die uitvoering bestelt beschikt over een wagen met 600 pk, goed voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 3,3 seconden en een topsnelheid van 250 km/u. Die prestatiecijfers hebben natuurlijk wel een invloed op de actieradius, maar met 472 kilometer blijft de RS nog steeds erg praktisch.