In profiel is de nieuwe 2 Reeks Coupé nog zeer herkenbaar met zijn korte overhang vooraan, lange motorkap en klassieke Hofmeister-knik. Toch zijn de proporties van de wagen sterk veranderd. Zo neemt de lengte met bijna 11 centimeter toe tot 4,54 meter en ook in de breedte komt er 6 centimeter bij. Tegelijk neemt de hoogte net af met 2 centimeter. Verder pronkt BMW met een perfecte 50:50 gewichtsverdeling en toegenomen koetswerkstijfheid.
De enorme grille van de 4 Reeks Coupé blijft bij zijn kleine broer achterwege, maar zoals het een goede BMW anno 2021 betaamt beschikt de 2 Reeks Coupé toch over een aantal opvallende designelementen. Vooraan verliest de coupé bijvoorbeeld zijn ronde ‘angel eyes’. Ook de uitgesproken vorm van de bumpers en indeling van de achterlichten zullen waarschijnlijk voor de nodige controverse zorgen. Verder heeft BMW uiteraard weer een hele reeks M Performance Parts in de aanbieding.
Het interieur komt grotendeels overeen met dat van de 1 Reeks. Standaard krijg je analoge klokjes achter het stuur met daartussen een 5,1-inch display. Optioneel kan je wel bijbetalen voor een 12,3-inch digitaal instrumentenpaneel. Centraal bovenop het dashboard is een 8,8-inch scherm voorzien voor het infotainmentsysteem. Een 10,25-inch exemplaar vind je opnieuw in de optielijst.
BMW levert de nieuwe 2 Reeks Coupé voorlopig met drie motoren. De instapversie van de 2 Reeks Coupé wordt de 220i met een viercilinder benzinemotor die 184 pk levert. Dieselen kan ook met de 190 pk sterke 220d. Petrolheads zullen echter vooral de voorlopige topper in het gamma waarderen. Dat wordt de M240i xDrive met 374 pk en 500 Nm koppel, goed voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 4,3 seconden. Op een nieuwe M2 is het nog even wachten.