De Sandero heeft meteen een primeur te pakken want het is de eerste Dacia die op het moderne CMF-B platform staat. Een leuke verrassing want deze basis is nog maar net geïntroduceerd bij de Renault Clio en Nissan Juke. Wat dat betreft is de Sandero dus volledig mee met zijn tijd. Ook het ontwerp is perfect aanvaardbaar voor 2021 en leunt zelfs dicht aan bij de Clio. Nieuwigheden zijn onder meer led-verlichting en modernere deurgrepen. De Sandero Stepway kan daarbovenop nog rekenen op een unieke motorkap, andere velgen, kunststof beschermpanelen en een grotere bodemvrijheid.
De Sandero blijft natuurlijk een budgetvriendelijk model. Daarom vind je binnenin bijvoorbeeld nog analoge klokjes achter het stuur. Voor het infotainment kunnen klanten kiezen tussen een smartphonehouder of een infotainmentsysteem met 8-inch scherm.
Zoek niet naar dieselversies voor de Sandero, Dacia levert het model enkel met driecilinder benzinemotoren. Concreet gaat het om een atmosferische SCe 65, een TCe 90 en een Eco-G 100 op LPG. Over hybride uitvoeringen wordt voorlopig nog met geen woord gerept.