De Bayon deelt zijn basis met de nieuwe i20, maar is net wat langer en hoger. De nieuwe cross-over is slechts twee centimeter korter dan de Kona en ook in de breedte en hoogte blijft het verschil tussen beide wagens miniem. De Kona is echter al een tijdje op de markt en heeft een compleet ander ontwerp. Bij de Bayon zien we veel strakkere lijnen die ook op de i20 en Tucson terug te vinden zijn.
Dat de Bayon zijn genen deelt met de i20 wordt pas echt duidelijk in het interieur. Dat komt namelijk volledig overeen. Achter het stuur zien we dus een digitaal instrumentenpaneel van 10,25-inch. Voor het infotainmentsysteem krijg je standaard een 8-inch scherm, maar in de optielijst kan je een 10,25-inch exemplaar aanvinken.
Ook onder de motorkap geen verrassingen. Hyundai levert de Bayon met de bekende 1.2 MPI met 84 pk en de 1.0 T-GDi met 100 pk. Enkel die laatste kan gecombineerd worden met een automatische versnellingsbak.