De Ioniq 5 is een opvallende verschijning en met de Ioniq 6 gaat Hyundai duidelijk verder op die ingeslagen weg. Het aerodynamische koetswerk is goed voor een luchtweerstandscoëfficient van amper 0,21. Met een totale lengte van 4,86 meter is de Ioniq 6 zo’n 22 centimeter langer dan de Ioniq 5. De wielbasis bedraagt maar liefst 2,95 meter en moet zorgen voor veel binnenruimte.
Naast veel binnenruimte krijg je in de Ioniq 6 twee schermen van 12-inch voor de digitale instrumentencluster en het infotainmentsysteem. De grootte van de koffer blijft nog steeds een vraagteken. Wel is duidelijk dat het om een sedan gaat en niet om een liftback.
Op een volledige lijst met specificaties is het nog steeds wachten, maar we weten alvast dat Hyundai de Ioniq 6 gaat leveren met een accupakket van 53 en 77,4 kWh. De long range batterij kan je combineren met achterwiel- of vierwielaandrijving. Dankzij twee elektromotoren pakt de topversie uit met een vermogen van 325 pk en 605 Nm koppel. Een sprint van 0 naar 100 km/h lukt daardoor in 5,1 seconden.
Ga je voor de uitvoering met het grootste rijbereik, dan moet je de Ioniq 6 met long range batterij combineren met één elektromotor bij de achterwielen. Op een volle batterij raakt deze versie volgens de WLTP meer dan 610 kilometer ver.
De meest zuinige Ioniq 6 is dan weer de uitvoering met het 53 kWh accupakket in combinatie met achterwielaandrijving en 18-inch velgen. Volgens Hyundai bedraagt het gemiddeld verbruik minder dan 14 kWh per 100 kilometer.
Ook het laden is interessant want het E-GMP platform van de Ioniq 6 biedt standaard 800 Volt snelladen en ondersteuning voor 400 Volt opladen. De batterij opladen van 10 tot 80 procent is daardoor mogelijk in slechts 18 minuten.