Lexus houdt vast aan het kenmerkende design van de RX. De Spindle grille lijkt wel langzaamaan te verdwijnen. Het bovenste deel van die grille is nu volledig opgevuld met plaatwerk. Verder behoudt de RX zijn zwevend dak en vlakke achterruit. De achterlichten zijn nu net als bij de NX met elkaar verbonden door een ledstrip.
Voor het interieur zien we dezelfde evolutie als bij de NX. Weg met de touchpad op de middenconsole, het geüpdatete infotainmentsysteem bedien je voortaan met een 14-inch touchscreen. Handig daarbij zijn de twee geïntegreerde draaiknoppen om de temperatuur te regelen.
De vorige RX moest klanten aantrekken met een 3.5 liter V6 hybride benzinemotor. Geen makkelijke taak en dat lijkt Lexus nu ook te beseffen. De instapversie voor de nieuwe RX wordt de 350h, een 245 pk sterke hybride met een viercilinder benzinemotor, twee elektromotoren en een e-CVT automaat. Wellicht relevanter voor de Belgische markt is de 450h+. Deze plug-in hybride combineert diezelfde benzinemotor met krachtigere elektromotoren, goed voor een systeemvermogen van 306 pk.
Tenslotte stelt Lexus de RX 500h voor. Deze hybride heeft zowaar een 2.4 liter turbomotor die gekoppeld is aan een 6-traps automaat. Met een systeemvermogen van 371 pk mag het duidelijk zijn dat dit de meest sportieve RX wordt. Dat merk je ook aan tal van sportieve accenten want Lexus levert de 500h uitsluitend als F Sport.