De nieuwe C-Klasse Break volgt de designtaal van de S-Klasse. De grille behoudt zijn trapeziumvorm, maar wordt als het ware 180 graden gedraaid. De ledkoplampen vallen dan weer een stuk kleiner uit dan voorheen. Achteraan zijn de wijzigingen minder opvallend. Enkel de chromen sierstrip tussen de achterlichten is verdwenen.
Letterlijk de grootste nieuwigheid in het interieur is het 10,25-inch touchscreen voor de bediening van het MBUX-infotainmentsysteem. In de optielijst kan je zelfs een 12,3-inch exemplaar aanvinken. Verder zorgt Mercedes uiteraard voor een digitaal instrumentenpaneel, modernere luchtroosters, een ander stuurwiel en tal van opties zoals een head-up display.
De C-Klasse Break is iets langer geworden. Mercedes gebruikt die extra ruimte vooral om meer beenruimte te creëren voor de passagiers achterin. Ook de kofferinhoud neemt licht toe zodat de break nog praktischer wordt dan de vorige generatie.
Bij de motoren zijn er alleen nog viercilinders in de aanbieding. Telkens gaat het om mild hybrid varianten, met andere woorden benzine- en dieselmotoren ondersteund door een elektromotor. Wil je liever een plug-in hybride C-Klasse Break, dan is de 313 pk sterke C300e de enige optie.