Na de komst van de EQS lanceerde Mercedes vrij snel de EQS SUV. Het merk doet dat trucje een segment lager nog eens over met de EQE en EQE SUV. De designtaal voor de EQ-modellen blijft ongewijzigd dus het ontwerp van de EQE SUV viel makkelijk te voorspellen. Afgeronde lijnen zorgen voor een optimale aerodynamica. Verder zijn zowel de voor- als achterlichten met elkaar verbonden door een ledstrip. Met een lengte van 4,86 meter is de EQE SUV zo’n 26 centimeter korter dan de EQS SUV. Ook de EQE is trouwens 8 centimeter langer.
De voorspelbaarheid van het exterieurontwerp is ook binnenin een thema, want het interieur komt vrijwel overeen met dat van de EQE. Naast een digitaal instrumentenpaneel vind je centraal een 12,3-inch touchscreen voor het MBUX infotainmentsysteem. Wil je helemaal uitpakken met het interieur van je EQE SUV, dan kan je via de optielijst het MBUX hyperscreen bestellen.
In tegenstelling tot de EQS SUV levert Mercedes de EQE SUV uitsluitend met vijf zitplaatsen. De kofferinhoud bedraagt 520 liter. Klap je de achterbank neer, dan creëer je een bagageruimte van 1.675 liter.
De Mercedes EQE SUV komt meteen in vijf smaken op de markt. De instapversie is de EQE 350+ met 293 pk en achterwielaandrijving. Een trede hoger staat de even sterke EQE 350 4MATIC met vierwielaandrijving. De EQE 500 4MATIC is de krachtigste, reguliere uitvoering met 408 pk.
Mag het allemaal nog wat meer zijn, dan kom je terecht bij Mercedes-AMG. Daar kan je opteren voor de EQE 43 4MATIC met 476 pk of de EQE 53 4MATIC+ met 626 pk of zelfs 687 pk als je het AMG Dynamic Plus pakket aanvinkt.