Net zoals de Kadjar is de nieuwe Austral Renault’s versie van de Nissan Qashqai. Dat is bij de Austral echter minder zichtbaar omdat de SUV een geheel eigen koetswerk en interieur krijgt. Het front oogt stoerder dankzij de grotere grille en C-vormige lichtsignatuur. Die C-vormige verlichting keert ook achteraan terug. Voor liefhebbers van wat meer sportieve designelementen introduceert Renault een Esprit Alpine uitvoering.
Het interieur wordt gekenmerkt door een digitaal instrumentenpaneel en een touchscreen voor het infotainment dat in verschillende maten beschikbaar is. Beschik je over een Android smartphone, dan zal het infotainmentsysteem je bekend voorkomen. Renault heeft namelijk gekozen voor een volledige integratie van Android Automotive.
Verder heeft de keuze voor een automatische versnellingsbak relatief grote gevolgen voor het interieur. De bediening van de automaat gebeurt namelijk via een hendel rechts achter het stuur zodat er centraal meer opbergruimte vrijkomt. Opvallend is ook de verschuifbare steun voor je handen die Renault dan voorziet.
De kofferinhoud bedraagt precies 500 liter. Heb je meer ruimte nodig, dan kan je niet alleen de achterbank neerklappen, maar ook in de optielijst een verschuifbare achterbank aanvinken.
Het gamma van de Austral bestaat uit een aantal geëlektrificeerde verbrandingsmotoren. De Mild Hybrid Advanced heeft een 1.2 turbobenzinemotor met 130 pk en een 48V batterij. Een trede hoger vinden we de Mild Hybrid die beschikt over een 1.3 viercilinder turbobenzinemotor met 140 of 160 pk en 12V technologie. De E-Tech Hybrid is een volledig hybride versie met 160 of 200 pk. De eerder vermelde 1.2 driecilinder benzinemotor krijgt hierbij ondersteuning van een elektromotor met 68 pk.