Dit is de nieuwe Renault Mégane E-Tech Electric (2022)

Terwijl de concurrentie vaak eerst van hun grootste modellen een elektrische versie ontwikkelt, is Renault net andersom gestart. De Fransen bieden momenteel al de Twingo Electric en populaire Zoe aan en daar komt volgend jaar deze Mégane E-Tech Electric bij.
Auteur: Stijn Roggeman | 11-09-2021
Dit is de nieuwe Renault Mégane E-Tech Electric (2022)

Ontwerp

De nieuwe Mégane E-Tech Electric is een uitbreiding van de bestaande Mégane-familie. Liefhebbers van de gewone hatchback en Grandtour met verbrandingsmotor hoeven dus niet te panikeren, beide modellen zullen nog een tijd naast elkaar verkocht worden.

De nieuwe Megane E-Tech Electric concurreert in het C-segment, maar blijft met een lengte van 4,21 meter opvallend compact. Verder is de wagen iets hoger dan zijn wat oudere naamgenoot. Dat vergemakkelijkt niet alleen het instappen, maar laat Renault ook toe om de batterijen onderin weg te stoppen. Het ontwerp is een evolutie van de welbekende designtaal van Renault met hier en daar wat aerodynamische nieuwigheden zoals de verborgen deurgrepen en aangepaste velgen. De Mégane E-Tech Electric is trouwens ook de eerste Renault met het nieuwe merklogo.

nieuwe Renault Megane E-Tech Electric 2024

Interieur

De elektrische Mégane heeft een grote wielbasis van 2,70 meter. Zoals bij de meeste elektrische wagens hebben de compacte buitenmaten dan ook geen gevolgen voor de interieurruimte. Verder volgt Renault de laatste trends. Dat betekent dat je achter het stuur een 12,3-inch digitaal instrumentenpaneel vindt met net daarnaast een verticaal scherm van 9 of 12 inch voor het infotainmentsysteem. Renault ging recent een samenwerking aan met Google, het infotainment draait voortaan dan ook volledig op Android. Verder is er goed nieuws over de bediening van de klimaatcontrole, daar zijn gewoon fysieke knoppen voor.

nieuwe Renault Megane E-Tech Electric 2024
nieuwe Renault Megane E-Tech Electric 2024

Motoren

Renault levert de Mégane E-Tech Electric vanaf 2022 in twee uitvoeringen, beiden met voorwielaandrijving. De instapversie krijgt een elektromotor van 130 pk en een accupakket van 40 kWh. Het rijbereik bedraagt dan zo’n 300 kilometer. Het alternatief is een versie met 218 pk en een accupakket van 60 kWh dat zorgt voor een rijbereik van 470 kilometer. Op wisselstroom kan je tot 22 kW laden, dubbel zo veel dan bij de meeste concurrenten. Snelladen kan tot 130 kW.


Meer autonieuws

Elektrische Tesla Model 3 in 2024

Nieuwe Tesla Model 3 duizenden euro's goedkoper in België

Pech voor mensen die vorige week net een nieuwe Tesla Model 3 hebben besteld. Je betaalt nu namelijk duizenden euro’s minder voor de elektrische ...
Fiat 500e als voorbeeld voor goedkope elektrische wagen

Top 10: de goedkoopste nieuwe elektrische auto's in België in 2024 en hun rijbereik

Volumemerken trekken in 2024 volop de kaart van goedkope elektrische modellen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar de tien goedkoopste nieuwe ...
Renault Clio die in top 10 staat van goedkoopste nieuwe auto’s in België in 2024

Dit zijn de 10 goedkoopste nieuwe auto’s in België in 2024

De prijs voor een nieuwe auto is de laatste jaren fel gestegen. Zo duikt geen enkel model in 2024 nog onder de grens van 10.000 euro. Toch hebben ...
Elektrische Porsche Macan Electric 2024

Nieuwe elektrische Porsche Macan meteen fors duurder in 2024

Begin dit jaar ging het doek van de nieuwe elektrische Porsche Macan. De SUV verscheen in twee smaken met een vanafprijs voor de basisversie van ...
Volkswagen Passat Sedan 2024

Dan toch een nieuwe Volkswagen Passat Sedan in 2024

In Europa zijn grote sedans zoals de Passat Sedan met uitsterven bedreigd. Volkswagen besloot dan ook in 2023 om de negende generatie van de Passat ...
Nieuwe Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo Junior vervangt Alfa Romeo Milano na amper vijf dagen

Het voorbije weekend doken hardnekkige geruchten op over een gedwongen naamswijziging voor de nieuwe Alfa Romeo Milano. De Italiaanse overheid zou ...
MEER NIEUWS