Vooraan gaat de S-Cross er flink op vooruit. Suzuki kiest voor een stoere SUV-look met een grote grille en moderne led-koplampen. Ook achteraan slaat het merk een compleet nieuwe weg in met opvallend grote, transparante achterlichten. Gloednieuw noemt Suzuki deze S-Cross, maar in realiteit gaat het om een stevige doorontwikkeling van de vorige generatie. Dat is vooral in profiel zichtbaar. De hoekige wielkasten en vorm van het derde zijruitje zijn wel nieuw, maar de daklijn en deurpanelen komen verrassend bekend voor.
Een blik in het interieur bevestigt meteen ons vermoeden dat het gaat om een ingrijpende facelift. Van de deurpanelen tot de middenconsole, vrijwel alle panelen komen volledig overeen. Gelukkig heeft Suzuki wel de moeite genomen om centraal een 9-inch touchscreen te monteren. Het infotainmentsysteem is ook compatibel met Apple CarPlay en Android Auto. Verder bedraagt het koffervolume 430 liter en 1.230 liter met de achterbank neergeklapt.
Ook op motorisch vlak valt er weinig nieuws te rapen. De nieuwe S-Cross krijgt de bekende 1.4 liter Boosterjet turbobenzinemotor onder de kap met 129 pk en een 48V mild hybrid-systeem. Klanten kunnen kiezen tussen voor- en vierwielaandrijving. Schakelen kan met een manuele zesbak of 6-traps automaat.