Net zoals bij de Giulia blijven de wijzigingen aan het ontwerp van de Stelvio beperkt tot nieuw bumperwerk en Full-LED adaptieve matrixkoplampen met opvallende '3+3'-lichtsignatuur. Dat laatste is een knipoog naar modellen uit het verleden zoals de 159 en SZ Zagato. Verder krijgen de achterlichten een kleine opfrisbeurt.
Bij een update in 2020 werd het interieur van de Stelvio al grondig aangepakt. Deze facelift beperkt zich dan ook tot de toevoeging van een 12,3-inch digitaal instrumentarium ter vervanging van de analoge klokjes.
Op gebied van motoren wordt de configuratie voortaan een stuk makkelijker want de benzineversie met 200 pk en dieselversie met 190 pk verdwijnen uit het gamma. Alfa Romeo houdt wel vast aan de andere gekende motorisaties. De 2.0 liter viercilinder benzinemotor heeft steeds 280 pk en vierwielaandrijving. Dieselrijders kunnen nog kiezen uit de instapversie met 190 pk en achterwielaandrijving of de krachtigere uitvoering met 210 pk en vierwielaandrijving. Wie hoopte op een nieuwe hybride of plug-in hybride Stelvio zal tevreden moeten zijn met de compactere Tonale.