Hoewel de Karoq zeer herkenbaar blijft zijn heel wat zaken net even anders. Zo heeft Skoda de moeite genomen om de koplampen wat fijner te maken terwijl de grille net een maatje groter wordt. Op die manier sluit de SUV opnieuw perfect aan bij de rest van het gamma. Ook achteraan had het merk zich kunnen beperken tot een nieuwe indeling van de bestaande achterlichten, maar in plaats daarvan zien we volledig nieuwe led-units. Verder krijgen de bumpers een kleine make-over, is er een nieuwe achterspoiler en kan je kiezen uit een aantal nieuwe kleuren en velgen.
Binnenin bestaat de standaarduitrusting voortaan uit een 8-inch digitaal instrumentarium. Een 10,25-inch exemplaar vind je terug in de optielijst. Ook het infotainmentsysteem krijgt een upgrade. Tenslotte meldt Skoda de introductie van een Eco-pakket. Voor de zetelbekleding worden dan gerecycleerde materialen gebruikt.
Vooralsnog geen hybride motoren voor de Karoq. Wel traditionele benzinemotoren met vermogens tussen 110 en 190 pk. Dieselrijders zijn aangewezen op een 2.0 TDI met 116 of 150 pk. Schakelen gebeurt via een manuele zesbak of 7-traps DSG automaat. De krachtigste varianten levert Skoda met vierwielaandrijving.