Aan de buitenkant oogt de Kona een stuk moderner dankzij het verminderde gebruik van kunststof panelen en het vervangen van de dagrijlichten door nog fijner toegeknepen exemplaren. Opvallend genoeg is de Kona ook vier centimeter langer dan voorheen, louter en alleen door de nieuw ontworpen bumpers. Verder kunnen klanten voortaan een Kona N Line bestellen. Deze uitvoering krijgt sportievere bumpers, een andere grille, een dubbele uitlaat en zelfs een diffuser achteraan. Voor het echte sportieve werk is het echter nog even wachten op de Kona N.
In het interieur zijn er geen al te grote wijzigingen. Wel plaatst Hyundai voortaan een elektrische handrem en voor het infotainmentsysteem is er een nieuw 10,25-inch scherm beschikbaar. Tenslotte werd ook aan de veiligheid gedacht. Nieuwe hulpsystemen zijn onder meer Blind-Spot Collision-Avoidance Assist, Lane Following Assist, Smart Cruise Control met stop and go en Intelligent Speed Limit Warning.
Op motorisch vlak valt vooral de komst van mild-hybrid technologie op, zowel bij de benzine- als dieselversies. Daarnaast is er een Kona Hybrid met een systeemvermogen van 141 pk. Op de vernieuwde Kona Electric is het nog wachten tot 2021.