Vijftig jaar BMW M GmbH, dat moet uiteraard op een gepaste manier gevierd worden. De M-afdeling pakt uit met de M4 CSL. Origineel stond die lettercombinatie voor "Coupe Sport Lightweight", maar anno 2022 moeten we de lettercombinatie begrijpen als "Competition, Sport, Lightweight". Een M4 Competition dus, maar dan nog sportiever en lichter. Een pluimgewicht is de M4 CLS echter allerminst. Het leeggewicht bedraagt 1.700 kilogram wat weliswaar minder is dan een gewone M4. Om dat te bereiken moest de achterbank eraan geloven en zijn er kuipstoelen uit carbon, lichtere M-velgen en koolstofkeramische remmen. Verder werd bespaard op geluidsisolatie en gebruikt BMW CFRP als materiaal voor de motorkap, het dak en de kofferklep.
BMW bouwt slechts 1.000 exemplaren van de M4 CSL. Klanten kunnen kiezen uit drie lakkleuren, namelijk Frozen Brooklyn Grey metallic, Alpine White solid en Sapphire Black metallic. Enkele rode en koolstofvezel accenten maken het plaatje compleet. Elke CSL krijgt een ducktailspoiler en speciale LED achterlichten met lasertechnologie. Laserlight koplampen met gele in plaats van witte lichten staan dan weer op de optielijst.
De zes-in-lijn benzinemotor uit de M4 is afgeleid van de M4 GT3 racewagen en levert 550 pk en 650 Nm. Een sprint van 0 naar 100 km/h lukt daardoor in 3,7 seconden en de topsnelheid bedraagt 307 km/h.