De Acid Green lakkleur van de persfoto’s is voor de durvers, maar verder houdt Abarth het exterieur van de 500e vrij bescheiden. We noteren iets sportievere bumpers, 18-inch velgen, een achterspoiler en een diffuser. Verder wordt de merknaam vooraan voluit geschreven en duiken her en der de nodige Abarth logo’s op.
Het interieur wordt uiteraard overgenomen van de nieuwe Fiat 500e. Bij deze Abarth krijg je wel een sportstuur en Alcantara kuipstoelen. Ook het dashboard wordt bekleed met Alcantara.
De krachtigste Fiat 500e heeft een elektromotor van maximaal 118 pk en een accupakket van 42 kWh. Abarth behoudt het accupakket, maar voegt 36 paarden toe wat het totaal brengt op 154 pk. Het maximumkoppel stijgt met 15 Nm naar 235 Nm. Door die aanpassingen sprint de Abarth 500e in precies 7 seconden van 0 naar 100 km/h. Dat is geen verkeerd cijfer, maar blijft trager dan de benzineversies van Abarth die voorlopig ook nog verkocht worden. Drie rijmodi bepalen het sportieve karakter van de hot hatch. De Turismo-stand focust voornamelijk op efficiëntie terwijl de Scorpion Track modus alles inzet op maximale prestaties.
Die maximale prestaties kunnen trouwens ondersteund worden door een streepje muziek. Abarth spreekt namelijk over gitaren in het interieur, een geluid dat de 500e moet onderscheiden van andere elektrische auto’s. Het alternatief voor echte petrolheads is een geluidsgenerator die een Abarth benzinemotor moet nabootsen.
Abarth laat nog niets los over het rijbereik van de 500e. Rekening houdend met de actieradius van de Fiat 500e met grote batterij gokken we op een kleine 300 kilometer. Snelladen kan aan 85 kW. Op die manier laadt je de batterij op tot 80 procent in 35 minuten.