Om bij een comeback zoveel mogelijk aandacht te krijgen van het grote publiek pak je maar beter stevig uit. Maserati heeft dit perfect begrepen want de MC20 is een heuse supercar (met vleugeldeuren). In het midden ligt een exclusief voor Maserati voorbestemde V6 benzinemotor met 630 pk en 730 Nm koppel. Een 8-traps automaat maakt een sprint van 0 naar 100 km/h mogelijk in minder dan 2,9 seconden. Wie zich vanuit stilstand aan een spurtje naar 200 km/h waagt kan dat in 8,8 seconden. Een exacte topsnelheid is niet bekend, maar Maserati bevestigt dat het cijfer hoger ligt dan 325 km/h. Dankzij het gebruik van een koolstofvezel monocoque en dito koetswerkpanelen blijft het totaalgewicht onder 1.500 kilogram.
Voor het interieur van de MC20 opteert Maserati voor een minimalistische aanpak. Achter het stuur zien we een digitaal instrumentenpaneel en centraal is er een 10,25-inch scherm voor het infotainmentsysteem. De bekleding is een mix van Alcantara en koolstofvezel elementen.
Deze onthulling is pas het begin van het verhaal voor de MC20. Maserati werkt namelijk nog aan een cabrioversie. Verder staan ook een plug-in hybride en zelfs een geheel elektrische variant op de planning.