We hebben de GranTurismo een drietal jaar moeten missen in het gamma van Maserati, maar de Italianen hebben dan ook hun best gedaan om er een geslaagde comeback van te maken. Het ontwerp is een mix van designelementen van de vorige generatie in combinatie met een voorzijde geïnspireerd op de nieuwe Grecale SUV.
Over het interieur van de GranTurismo kunnen en moeten we zelfs kort zijn. Maserati heeft namelijk nog geen foto’s vrijgegeven ...
Het interessantste nieuws bevindt zich onder de motorkap. De iconische V8 keert helaas niet meer terug. Wel neemt de GranTurismo de Nettuno V6 van de MC20 over. Maserati levert deze benzinemotor in twee smaken. De GranTurismo Modena kan rekenen op 490 pk en 600 Nm koppel. Mag het iets meer zijn, dan kies je voor de Trofeo uitvoering met 550 pk en 650 Nm koppel. In beide gevallen wordt de V6 gekoppeld aan een 8-traps automaat die het vermogen over de vier wielen verdeelt.
Daar blijft het echter niet bij. Ook Maserati evolueert namelijk naar een volledig elektrisch merk en daar hoort ook een elektrische GranTurismo bij. Dat wordt de GranTurismo Folgore met drie elektromotoren die zorgen voor een systeemvermogen van 761 pk en 1.350 Nm koppel. Een sprint van 0 naar 100 km/h lukt in amper 2,7 seconden en het feest stopt pas bij 320 km/h.