De Maserati Grecale deelt zijn platform met de Alfa Romeo Stelvio. Met een lengte van 4,85 meter is de Grecale wel 16 centimeter langer. Het front vertoont duidelijke gelijkenissen met de MC20 met een laag gepositioneerde grille en verticale koplampen. Verder blijft Maserati ver weg van de trend van drukke lijnen en vouwen. Het koetswerk oogt stijlvol en tijdloos.
Binnenin word je verwelkomd door niet minder dan vier schermen. Een digitaal instrumentenpaneel van 12,3-inch, een even groot infotainmentscherm, een 8,8-inch scherm voor de klimaatregeling en een digitaal klokje. Verder belooft Maserati een interieur dat ruimer is dan bij de concurrentie.
Hecht je veel belang aan de kofferinhoud, dan zal je de Trofeo uitvoering moeten bestellen. Daarin raak je namelijk 570 liter bagage kwijt terwijl de andere versie het moeten stellen met 535 liter door de milde hybride aandrijving.
De Maserati Grecale verschijnt voorlopig in drie uitvoeringen. De GT en Modena krijgen beiden een viercilinder met respectievelijk 300 en 330 pk. Ga je voor het echte werk, dan komt de Grecale Trofeo in beeld. Diens V6, die we trouwens al kennen van de MC20, is goed voor 530 pk. Elke uitvoering beschikt over een 8-traps automaat en vierwielaandrijving.
Op de elektrische Grecale Folgore is het nog wachten tot 2023. Als opwarmer geeft Maserati wel al enkele data vrij. Zo krijgt deze versie een groot accupakket van 105 kW en zal het maximaal koppel 800 Nm bedragen.