De komst van een nieuw vlaggenschip betekent niet dat Mazda plots een nieuwe weg inslaat op vlak van design. Het merk houdt vast aan de Kodo-designtaal met weliswaar enkele nieuwe elementen. De voorzijde springt het meest in het oog met kleinere koplampen waarbij een led-strip doorloopt tot in de grille. De CX-60 is 4,75 meter lang en daarmee zo’n 20 centimeter langer dan de CX-5. Ook de proporties verschillen duidelijk van de CX-5. Het gaat namelijk in de basis om een architectuur met achterwielaandrijving.
Het interieur oogt naar Mazda-traditie zeer strak en minimalistisch. Het 12,3-inch infotainmentscherm kennen we reeds van andere modellen. Het gaat wel degelijk om een touchscreen, al is centraal ook een handige draaiknop voorzien om door de menu’s te navigeren. Onder de ventilatieroosters vind je een knoppencluster voor zaken zoals de klimaatregeling.
Bij zijn lancering wordt de Mazda CX-60 verkrijgbaar als plug-in hybride met een systeemvermogen van 327 pk en vierwielaandrijving. De rest van het motorenaanbod is een grotere verrassing. Zo kan je kiezen voor een 3.3 e-Skyactiv-diesel en een 3.0 e-Skyactiv X-benzinemotor. Jawel, twee gloednieuwe zescilinder motoren anno 2022. Om het verbruik binnen de perken te houden doet Mazda wel beroep op M Hybrid Boost, een mild hybrid systeem met 48V batterij. Alle motoren worden gekoppeld aan een 8-traps automaat. Voor de zescilinders kan je kiezen tussen achterwiel- of vierwielaandrijving.