Geen wereldschokkende veranderingen wat het ontwerp betreft, maar toch zijn er een aantal nieuwigheden te melden. Een interessante evolutie zijn de koplampen die nu deels aansluiten op de grille. Die laatste neemt trouwens verschillende vormen aan naargelang de uitvoering. Aan de zijkant valt vooral de gewijzigde raamlijn op. Achteraan lijken de achterlichten zeer sterk op de exemplaren van de C-Klasse, al worden ze bij de GLC met elkaar verbonden door een zwarte sierstrip.
Diezelfde C-Klasse blijkt duidelijk ook een inspiratiebron te zijn voor het interieur. Sterker nog, op het eerste zicht zien we geen verschillen. Achter het stuur plaatst Mercedes een 12,3-inch digitaal instrumentenpaneel. Het infotainmentsysteem bedien je via een 11,9-inch touchscreen in de middenconsole.
De rol als instapversie is voorlopig weggelegd voor de GLC 200 met 204 pk. De krachtigere GLC 300 krijgt 258 pk. Beide benzineversies krijgen mild hybrid ondersteuning, net als de GLC 220 d dieselversie.
Ga je een stap verder, dan kom je terecht bij de plug-in hybrides en die worden een stuk interessanter. Mercedes zorgt namelijk voor een accupakket van 31,2 kWh waardoor het elektrisch rijbereik flink toeneemt ten opzichte van de vorige GLC. Concreet spreekt Mercedes over een actieradius van 104 tot 120 kilometer voor zowel de GLC 300 e als de GLC 400 e. Ook een plug-in hybride dieselversie behoort tot de mogelijkheden met de GLC 300 de.