De 911 Sport Classic maakt gebruik van de boxermotor van de 911 Turbo. Kenners weten zo dat het gaat om een 3.7 liter bi-turbo zescilinder. Het vermogen is wel teruggebracht naar 550 pk. De beste rondetijden zal je dus niet neerzetten met deze editie, al is een sprint van 0 naar 100 km/h in 4,1 seconden nog steeds niet verkeerd.
Bij de Sport Classic draait het niet om stoplichtsprintjes of snelle rondetijden, maar wel om de knipogen naar het verleden en de rijbeleving. Het ontwerp is geïnspireerd op de 911 van de eerste generatie en dan vooral op de Carrera RS 2.7 uit 1972. Zo keert diens iconische ducktail terug. Dankzij een extra luchtinlaat aan de onderzijde van deze vaste achterspoiler verdwijnen trouwens de luchtinlaten in de achterste zijpanelen. Een andere aanpassing is het "double bubble" dak. De lakkleur heet Sportgrijs metallic en wordt steeds gecombineerd met een dubbele striping. In het interieur grijpt Porsche terug naar een exclusieve Pepita-bekleding in combinatie met leder in zwart en cognac.
In tegenstelling tot de 911 Turbo beschikt de Sport Classic over een handgeschakelde zevenbak en achterwielaandrijving. Een verkorte versnellingspook moet daarbij extra snelle schakelacties garanderen. Verder pasten de ingenieurs het sportuitlaatsysteem aan. Een deel van de interieurisolatie is trouwens verwijderd zodat je het verbeterde motorgeluid extra goed kan horen.
Porsche bouwt precies 1.250 exemplaren van de nieuwe 911 Sport Classic. Alle exemplaren werden nog voor de officiële onthulling door lokale dealers toegewezen aan de grootste Porsche liefhebbers.