Net als concerngenoot Peugeot kiest Opel voor een discrete aanpak op vlak van design. De elektrische versie is namelijk uitsluitend te herkennen aan een iets sportievere voorbumper en standaard 18-inch diamond-cut of volledig zwarte wielen. Verder vind je nog de letter "e" op de kofferklep. Die letter komt trouwens niet meer overeen met de naam want Opel spreekt wel degelijk over de Astra Electric. De Corsa-e en Mokka-e veranderen dus binnenkort wellicht ook van naam.
Binnenin is het belangrijkste nieuws dat de batterijen volledig onder de vloer van de Astra zijn weggestopt. Daardoor blijft de kofferruimte even groot als bij de plug-in hybride Astra.
Hoewel de Opel Astra sterk verwant is met de Peugeot 308 konden de ingenieurs het toch niet laten om de elektrische aandrijflijn licht te wijzigen. Het vermogen van beide modellen bedraagt 260 pk, maar de Astra heeft een maximumkoppel van 270 Nm. Dat is maar liefst 10 Nm meer dan de 308. Er zijn nog verschillen want Opel belooft ondanks het identieke accupakket van 54 kWh een rijbereik van 416 kilometer. Bij de 308 was er sprake van precies 400 kilometer. Tenslotte wordt de topsnelheid van de Astra begrensd op 170 km/h en blijft het gemiddeld verbruik beperkt tot 12,7 kWh/100 km. Snelladen kan tot 100 kW zodat je de batterij in 30 minuten tot 80 procent kan opladen. AC-laden kan aan 11 kW.