Het tijdloze design van de Giulia komt Alfa Romeo goed van pas want zelfs na zeven jaar acht het merk het enkel nodig om de bumpers licht bij te werken. Ook de bi-xenon koplampen behoren eindelijk tot het verleden. De nieuwe Full-LED adaptieve matrixkoplampen hebben een lichtsignatuur die nauw aansluit bij de Tonale en tevens een knipoog vormt naar modellen zoals de 159 en de SZ Zagato. Ook de achterlichten zijn licht aangepast.
Het interieur van de Giulia werd in 2020 al grondig aangepakt. Deze facelift voegt enkel een 12,3-inch digitaal instrumentarium toe ter vervanging van de analoge klokjes.
Het motorengamma was al niet uitgebreid, maar toch vond Alfa Romeo dat het nog overzichtelijker kon. Bij de benzineversies verdwijnt de 200 pk sterke uitvoering met achterwielaandrijving. Enkel de 2.0L viercilinder met 280 pk en vierwielaandrijving blijft verkrijgbaar. Dieselrijders verliezen de versie met 190 pk, maar kunnen nog steeds opteren voor achterwielaandrijving via de instapversie van 160 pk. De krachtigere dieselversie met 210 pk heeft vierwielaandrijving.
Over een vernieuwde Giulia Quadrifoglio laat Alfa Romeo nog niets los. De eerste testexemplaren zijn echter al op de weg gespot dus meer nieuws daarover verwachten we in de loop van 2023.