Toen Audi in 2018 de e-tron lanceerde was dit hun eerste elektrische model. Ondertussen kennen we echter ook de Q4 e-tron en e-tron GT waardoor de oorspronkelijke naam te algemeen werd. Audi maakt nu van de facelift gebruik om de SUV om te dopen tot Q8 e-tron.
Het topmodel onder de SUV’s van Audi heeft een lengte van 4,92 meter. Opvallend is dat aan de koplampen en achterlichten niets wijzigt. De updates aan het exterieur staan dan ook voornamelijk in het teken van het optimaliseren van de aerodynamica. Zo krijgt de Audi Q8 e-tron een nieuwe grille, een tweedimensionaal merklogo en wielspoilers. In de grille plaatst Audi trouwens een ledstrip die de koplampen met elkaar verbindt. Verder kan je nu op de B-stijl de modelnaam aflezen.
Voor het interieur beperkt Audi zich tot enkele decoratieve nieuwigheden.
Audi biedt de Q8 e-tron aan in drie smaken. De instapversie is de Q8 50 e-tron met twee elektromotoren, samen goed voor 341 pk en 664 Nm koppel. Dankzij een accupakket van 89 kWh bedraagt het rijbereik 491 kilometer. Een trede hoger staat de Q8 55 e-tron die kan rekenen op een accupakket van 106 kWh. De range neemt daardoor toe tot 582 kilometer. Tenslotte is er de SQ8 e-tron die met behulp van een derde elektromotor het systeemvermogen opkrikt tot 504 pk en over 973 Nm koppel beschikt. Die prestaties gaan weliswaar ten koste van het rijbereik dat met de batterij van 106 kWh nog 494 kilometer bedraagt.
AC-laden gebeurt standaard met 11 kW of optioneel met 22 kW. Snelladen kan bij de 50 e-tron tot 150 kW en bij de twee andere varianten tot 170 kW.