BMW kiest opnieuw voor een gewaagd ontwerp met een uit de kluiten gewassen grille, platte led-koplampen en een opvallend brede achterzijde.
Concrete afmetingen van de iX zijn nog niet bekend. In plaats daarvan kiest BMW ervoor om de iX in het persbericht gewoon met hun andere SUV’s te vergelijken. Zo is de iX vergelijkbaar met de X5 qua lengte en breedte terwijl de hoogte dan weer in de buurt komt van de X6. Het formaat van de wielen doet dan weer denken aan de X7.
Naar het voorbeeld van Tesla gaat BMW voluit voor een minimalistisch interieur. Opvallende zaken zijn het hexagonaal stuurwiel en de afwezige middentunnel. Verder zien we een 12,3-inch digitaal instrumentenpaneel en een 14,9-inch scherm voor het infotainmentsysteem. De iX biedt plaats aan vijf personen.
De iX wordt aangedreven door twee elektromotoren die samen goed zijn voor meer dan 500 pk. De precieze technische gegevens houdt BMW nog even geheim. Wel mogen we al weten dat een sprint van 0 naar 100 km/h mogelijk wordt in minder dan 5 seconden. Nog belangrijker is natuurlijk de actieradius. BMW spreekt over een rijbereik van meer dan 600 kilometer volgens de WLTP meetmethode. Snelladen kan tot 200 kW waardoor de batterij kan opgeladen worden van 10 tot 80 procent in minder dan 40 minuten. In 10 minuten voeg je al 120 kilometer toe aan het rijbereik.